maandag 2 januari 2012

Inkleuren met potloden


Het eerste bericht in 2012 al weer; wat vliegt de tijd. Hopelijk wordt het voor iedereen een creatief jaar!

Ik heb wat geëxperimenteerd met het inkleuren van gestempelde afbeeldingen met Lyra Polycolor potloden. Dit zijn zachte kleurpotloden op basis van olie. In het verleden gebruikte ik daar geurloze terpentine bij om mooi kleurverloop te krijgen; hier heb ik een andere methode gevolgd, die me wel goed bevalt.

Werkwijze stap voor stap: 
  • stempel de afbeelding met Versafine Onyx Black op glad papier b.v. Datacopy 210 grams
  • gebruik voor het inkleuren per kleur minimaal 2, maar liever 3 tinten
  • begin met de lichtste tint en kleur hiermee een vlak in, b.v. het bovenste deel van een blad   
  • kleur met de tweede tint het middelste deel, overlap hierbij een deel van de lichtste kleur
  • meng de overlap door er weer met de lichtste kleur overheen te gaan
  • kleur het laatste stuk van het blad donker, ook weer deels over de middelste kleur
  • meng de overlap met de middelste kleur
  • kleur tenslotte met wit over het gehele blad
Op deze wijze heb ik alle bloemen en blaadjes ingekleurd; daarna de achtergrond kleur gegeven met Distress inkt Old Paper. De randen zijn nog wat donkerder aangezet met Rusty Hinge.

Stempel:
Hero Arts: Flower Text (S5506)

Inkt:
Versafine: Onyx Black
Distress inkt: Old Paper en Rusty Hinge

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google Analytics Alternative